2012. július 21., szombat

Maggoth interjú




Mondj magadról pár szót!

– Tizenkét éves korom óta történeteket találok ki, és leírom őket; mondhatni gyerekkori álmom, hogy író legyek. Az utóbbi három-négy évben komolyabban is koncentrálni kezdtem erre. Lassan úgy tűnik, tényleg valóra válhat. Akkor azon kevesek közé fogok tartozni, akik beteljesítették a gyerekkori álmukat, és szerintem ez fantasztikus dolog. Na, ezért a kedvenc műfajom a sci-fi J


Kezdő lépésed a szakadék felé, avagy mikor írtad első novelládat?

– Nagyon régen, még az általánosban.


Karcolat.hu, Lidércfény, Meztelen ügynök?

– Amikor komolyabban az életcélomra összpontosítottam, elsőként épp a Karcolatra találtam, ahol hihetetlenül sok szakmai fogást tanultam. Rengeteget fejlődtem az oldal által, amit csakis az ott jelenlévő szerkesztőknek és íróknak köszönhetek. A Lidércfényre valamivel később regisztráltam, őket is nagyon kedvelem, mert rendkívül barátságos társaság, és remek ötleteik vannak. A Meztelen Ügynökkel való kapcsolat szintén a karcnak köszönhető, bátor magánkezdeményezésnek tartom, amely igyekszik összefogni a jobb amatőr írókat; természetesen itt is szuper a társulat, és elismerésre méltó, hogy a magazin nyomtatott formában publikálási lehetőséget nyújt a nem profiként elkönyvelt alkotóknak.


Úgy mondják, pályázgattál párszor…

– Állati sokat pályázgattam a legkülönfélébb zsánerekben, mert imádom a kihívásokat. Állítom, hogy egy jó író bármilyen témában és műfajban tud jót írni, még megadott karakterlimiten belül is, és hogy ne tűnjek hiteltelennek, igyekeztem több-kevesebb sikerrel, a saját példámmal bizonyítani ezt.


Zombi apokalipszis?

A Zombi apokalipszis szuper kezdeményezés a Lidércfény részéről, szintúgy, mint a Meztelen Ügynök, lehetőséget nyújt a tehetséges amatőröknek, hogy a saját szemszögükből megközelítve bemutassák a simagöröngyösi élőhalott kérdést, ami szerény véleményem szerint számos humorkedvelő olvasónak szerezhet kellemes perceket.


– Hány novellát írtál idáig, ezek közül melyik jelent meg?

– Százon felül, igazából nem tudok pontos számot mondani. A publikációk száma sacc per kábé olyan harminc. Ebben akad szépirodalmi antológia, Új Galaxisos sci-fi, meséskönyv, verseskötet, fantasy válogatás, haikut népszerűsítő kiadvány, IPM magazin, Histórium történelmi antológia, KIMTE novellaválogatás és miegyebek. És akkor az egykori nyomtatott Lidércfényt még meg sem említettem J


– Mennyi energia megírni egy-egy novellát?

– Egy-két nap, de előfordul, hogy tovább tart meg az is, hogy lényegesen kevesebb ideig. A csiszolási és javítási fázis viszont ennél mindenképpen egy jóval hosszabb folyamat.


Min dolgozol most, mi lesz a következő írásod?

– Hát, egy sci-fi regényen, aztán majd kiderül, összejön-e. Plusz építgetek egy Rawen nevű fantasy világot, amire szintén tervezek regényt írni. Ja, és úgy fest az idei Új Akropoliszos mesepályázatra is benevezek, és talán a Históriumos történelmi novellapályázatra is összehozok valamit. Végül, de nem utolsó sorban Zombi apokalipszis 2, ha jut rá időm valami csoda folytán. Ezek lennének az idei terveim, már csak a napok hosszát kéne megnyújtani harminc-negyvenórányira J
Köszönöm, hogy a Nyakonöntött Próbagoblin interjúalanya lehettem!


2012. július



2 megjegyzés:

  1. MEgjelentünk a Kindlén, és az Goggle-Playen, free, és minimális fizetősen is :)

    VálaszTörlés