2014. december 19., péntek

Mickey Long interjú



Mi történt veled mostanság?

Csupa jó dolog! :D Ha bővebben is mondhatom: Csupa-csupa jó dolog! Egyre többet írogatok, és bár tudom, kicsi a valószínűsége, hogy bármikor is összekevernek Csehovval, nagyon élvezem.


Megjelent első regényed, a Kócos és a szivárvány.

Igen, október tizenkilencedikén került boltokba a meseregényem. Az egyik nagy álmom vált valóra, amikor nem csak az „ésatöbbiek“-ben voltam benne, mint szerző, hanem egyedüli alkotóként jegyezhettem. Hét éves kortól ajánlott, egészen addig, amíg van humorérzéke az embernek.

Miért éppen gyerekregény és miért épp steampunk?

A Főnix Könyvműhely kiadó vezetője, Farkas Zoltán vetette fel, hogy mesét kellene írnom, amire gondolkozás nélkül rábólintottam. A művelet csak később következett be, amikor tudatosult bennem, mire vállalkoztam. Majd egy fél órát ültem az üres monitor előtt, mire homlokon sokkolt a múzsa, és megjelentek előttem a szereplők. Rájöttem, hogy nem a második gyermekkoromat élem, még mindig az első követ mindenhová. Már öt rész szinopszisa van készen, remélem ez csak több lesz, nem kevesebb.
Miért steampunk? Szerintem rengeteg kiaknázatlan lehetőség van benne. Érdekes a világ, ahol elmaradt a második ipari forradalom, és minden energiát a gőzből nyernek. Az angol viktoriánus stílus, pedig összekeverve valami mással, érdekes elegyet alkothat.



Hol és kik adtad neked kezdeti lökéseket, amíg eljutottál idáig?

A Karcolaton elég önbizalmat sikerült belém önteniük az írótársaknak, és ezt maximálisan ki is használtam. Aztán a Lidércfényen randalíroztam egy ideig, ahol beszereztem két fapajzsot is. Az igaz megvallva, mindig lökdöstek előre. :D Négy nevet emelnék ki, Bloody Dora, Maggoth, Tim Morgan és természetesen Farkas Zoltán.

Akad a műveidben olyan alacsony, tömzsi, kopaszodó karakter? Tudod, olyan, mint Rejtő Jenőnél Tuskó Hopkins...

Inkább olyan, mint Senki Alfonz… A Nemzet virtusa című Misterious Universe novellában. Aminek ugyan már készen van a második része is, de még nem tudom mi lesz vele.

Milyen volt, amikor először megjelent egy novellád, és milyen most, amikor már regénnyel büszkélkedhetsz?

Az első novellám a Lidércfényben jelent meg: A Sánta Claus hadművelet, nos akkor madarat lehetett volna fogatni velem. A Kócos és a szivárványnál pedig úgy éreztem, meg is fogtam.

Novellamegjelenéseid közül melyekre vagy a legbüszkébb?

A legbüszkébb? Fiatalkoromban faltam a Cherubion kiadásokat, így a Tim Morgannal jegyzett közös novellánk, a Bajgúnár, amely az Éden foglyai Cherubion antológiában jelent meg, az első helyen holtversenyben áll a másik kedvenc világommal, a Mysterious Universe-el. Az Oligarcha vérvonala antológiában a Maggoth-al közös művünk, a Nemzet virtusa, és az önállóan elkövetett, Robbanás Vlagyivosztok felett novellákra vagyok a legbüszkébb. Egy másik álmom vált valóra, hogy a Brett Shaw és York Ketchikan világában garázdálkodhattam.
Most, hogy így belegondolok, sok álmom vált valóra :D .
Természetesen mindegyikre büszke vagyok, a Karcolat, az Új Galaxis és a Simagöröngyösi Zombiapokalipszis antológiájában, vagy a Meztelen Ügynök magazin és a Lidércfény folyóiratban publikáltakra is.


Mik a terveid mostanság?


Rohamléptekben írom a Kócos következő részét, és remélem utána is folytatni fogom. A Főnix Könyvműhely jövőre megjelenő antológiájába pedig egy kevert stílusú steampunk novella készül. Barátommal, Maggoth-al tervezünk egy misztikus és posztapokaliptikus kalandregényt, amit szeretnék jövőre tető alá hozni, vagyis jobban mondva, klaviatúra alá. Formálódóban van egy Debrecenben játszódó, humoros-sci-fi-steampunk kisregény is, amit egyelőre a magam pihentetésére írok.


2014. december

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése